ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝΑναλυτική Προσέγγιση του Carl Gustav Jung

Μέσα από το αναγνωρισμένο πρόγραμμά μας μπορείς να αποκτήσεις μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση και επιμόρφωση πάνω στο αντικείμενο.
https://cps-arts.gr/wp-content/uploads/2021/10/carl-640x514.jpg

ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ CARL GUSTAV JUNGΚΥΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η Αναλυτική μέθοδος Ψυχοθεραπείας ιδρύθηκε από τον Καρλ Γκούσταβ Γιουνγκ και συνδυάζει ένα ψυχοδυναμικό σύστημα ανάλυσης και τη θεωρία προσωπικότητας ή αλλιώς Αρχετυπική πορεία Εξατομίκευσης. Συνδυάζει το σύστημα και τις απόψεις της Φρουϊδικής Ψυχαναλυτικής προσέγγισης και της Αντλεριανής Ατομικής προσέγγισης. Η περιγραφή του Jung για το ατομικό ασυνείδητο είναι παρόμοια αλλά πιο διευρυμένη από τη Φροϋδ

Ο Jung ανακάλυψε το συλλογικό ασυνείδητο μέσα από τις αποκαλύψεις των πελατών του, τη δική του ατομική ανάλυση και τις μελέτες του σε άλλες κουλτούρες. Βρήκε τα ίδια βασικά μοτίβα να εκφράζονται μέσα από φαντασιώσεις, όνειρα, σύμβολα και μύθους. Εικόνες που αναδύονται από το συλλογικό ασυνείδητο είναι κοινές για όλους τους ανθρώπους αλλά τροποποιούνται βάση των προσωπικών εμπειριών. Ο Jung ονόμασε αυτά τα μοτίβα αρχετυπικές εικόνες και απεικόνισε το συλλογικό ασυνείδητο όπως οργανώθηκε μέσα από υποκείμενα μοντέλα συμπεριφοράς 

Οι στόχοι της Αναλυτικής μεθόδου Ψυχοθεραπείας είναι η Επανένταξη, η Αυτογνωσία και η Εξατομίκευση.

Η πορεία της εξατομίκευσης, δηλαδή της συγκρότησης της ενοποιημένης προσωπικότητας είναι μία διαδικασία ψυχικής ανάπτυξης που διαρκεί μία ολόκληρη ζωή. Είναι ουσιαστικά μία πορεία αυτοεπίγνωσης μέσα από την παρατήρηση του σώματος, των αισθήσεων μας, των ονείρων μας και του συμβολισμού τους, της ενεργητικής φαντασίας, την εξερεύνηση των Αρχετύπων και των μορφών τους, την αποκωδικοποίηση των συμβόλων. Μέσα από αυτή την πορεία αυτογνωσίας και αυτοεπίγνωσης, ο Εαυτός μας ξετυλίγεται, γινόμαστε αυτό που πραγματικά είμαστε, πάντα ήμασταν και θα είμαστε. Σιγά-σιγά αναδύεται η ενοποιημένη μας προσωπικότητα, ώριμη, ολοκληρωμένη και διευρυμένη.

Δια ζώσης ή εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Απόφοιτοι Ψυχολογίας, Ψυχιατρικής, Φιλολογίας, Παιδαγωγικών και άλλων ανθρωπιστικών επιστημών, απόφοιτοι σχολών χορού, θεάτρου, Καλών Τεχνών, άλλων καλλιτεχνικών σχολών και απόφοιτοι άλλων σχολών κατόπιν συνέντεξης.
Το ετήσιο κόστος για το 1ο έτος: 2000€ πλέον 500€ εγγραφή.
Τα ετήσια δίδακτρα για το 2ο, 3ο & 4ο έτος: 1500€.
Υπάρχει η επιλογή δόσεων.

1ο ΈτοςΜαθήματα

Σύμβολα & Αρχέτυπα στην Αναλυτική Μέθοδο Ψυχοθεραπείας

2ο ΈτοςΜαθήματα

Ανάλυση & Ερμηνεία Ονείρων
Η τεχνική της ενεργητικής φαντασίας

3ο ΈτοςΜαθήματα

Οι τέχνες στην Αναλυτική Μέθοδο

4ο ΈτοςΜαθήματα

Η αρχέτυπη πορεία εξατομίκευσης στην αναλυτική μέθοδο ψυχοθεραπείας
Το αρχέτυπο του εαυτού

Εισηγητές

Διευθύντρια τομέα Ψυχολογίας & Υπεύθυνη ΣπουδώνΜαρία Καρκανιά

Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του University of Wales.

Μάθε περισσότερα ...

Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό. Συμμετέχει ενεργά από το 2014 στη βιωματική ομάδα Χοροθεραπείας της Leda Shandala στο Shantom. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα “Αισθήσεις & αντίληψη 1” του Επαγγελματικού Εκαπιδευτικού προγράμματος “Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering”. Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική “Woman Wellness” με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes , την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο “Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method” με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais.  Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης  και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία , θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους.  Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε  θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα “Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς” .

Eριφύλη Δαφέρμου

Η Εριφύλη Δαφέρμου αποφοίτησε από την επαγγελματική σχολή χορού Μοριάνοβα – Τράστα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνέχισε τις σπουδές της στο Laban Center Londonμε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα MA Dance Theater Practice.

Μάθε περισσότερα ...

Από το 2006 – 2012 ήταν χορογράφος και βασική χορεύτρια των Dirty Granny Tales (ιδρυτικό μέλος) έχει χορογραφήσει και χορέψει τα έργα Inversed world (2006), Didi’sson (2009), Jealous (2010), Rejection (2011) με τα οποία η ομάδα περιόδεψε στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Mεταξύ άλλων έχει συνεργαστεί με τους Θέαμα και Άλλη πλευρά (2001), Seresta (2002), Kreativ kompanie x thesis (2004, 2006), Tranzito (2008), Χορόνδε (2011, 2012), Face the Fact (2013), τον Μιχάλη Φραγκιαδάκη και το Λύκειο Ελληνίδων Σητείας (2013), καθώς και με το Μέγαρο μουσικής Αθηνών (2005) και την Αποστολία Παπαδαμάκη (2004, 2011). Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια με τους Rina Shenfeld, Κώστα Φιλίππογλου, Vincent Cacialono, Michael Schumacher, Gwen Welliver, Katie Duck, Katrina Brown, Keren Levi, LauraMoro, Maryo’ DonnellFulkerson, Inaki Azpillaga, Vahid, Julyen Hamilton, Juan Kruz Diaz De Garaio Esnaola, Hofesh dance company, DV8 κ.α. Ως καθηγήτρια σύγχρονου χορού και αυτοσχεδιασμού έχει συνεργαστεί με την Ανωτέρα σχολή χορού της Εθνικής Λυρικής σκηνής (2011 – 2012), το Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης στην Προσχολική Ηλικία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου  Θράκης(2008), τον Δήμο Φιλοθέης, την σχολή χορού Μαρίνας Πολλάτου, και το Ash in art.  Από το 2005 διδάσκει στην επαγγελματική σχολή χορού ΜοριάνοβαΤράστα σύγχρονο χορό και αυτοσχεδιασμό. Το 2013 ίδρυσε τον χώρο Lalo (www.choroslalo.gr) ως έδρα της ομάδας Λαλώ με στόχο την φιλοξενία σεμιναρίων, προβών και την στέγαση έρευνας γύρω από τον χορό και την κίνηση.  Παίζει πιάνο και ασχολείται με το θέατρο και την δημιουργική γραφή.

Έφη Νταΐάνα Τζάκα

Σε ηλικία 15 ετών φεύγει για το εξωτερικό όπου και ολοκλήρωσε το σχολείο και σπουδές χορού στο Laban Center – London. Μετέπειτα ολοκλήρωσε μεταπτυχιακές σπουδές στην Επικοινωνία – City University London και στα 26 της χρόνια αρχίζει τον τριετές κύκλο μεταπτυχιακών σπουδών στην Χοροθεραπεία όπου και ολοκλήρωσε με MA in Dance Movement Therapy – University of Hertfordshire. Γυρνώντας Ελλάδα ολοκληρώνει τον κύκλο σπουδών της στο University of Whales  – Ελληνοβρετανικό Κολλέγιο με πτυχίο στην Ψυχολογία.

Μάθε περισσότερα ...

Η αφοσίωση της στην Γιουνγκιανή Αναλυτική Ψυχολογία την ώθησε να διευρύνει την έρευνα της στην Αρχετυπική και Διαπροσωπική (TRANSPERSONAL PSYCHOLOGY) όπως και εκπαιδεύτηκε για χρόνια σε τεχνικές και την φιλοσοφία του Αρχέγονου Σαμανισμού στην Αγγλία με διάφορους δασκάλους. Η ενασχόληση της με την Αρχετυπική Αναλυτική και Διαπροσωπική Ψυχολογία έχει ως κέντρο μελέτης και εφαρμογής μύθους και συμβολισμό από την Ελληνική Μυθολογία και φιλοσοφία. Τα τελευταία 10 χρόνια ασχολείται εντατικά μέσα από την εργασία της με την ενεργοποίηση της μνήμης μέσα από το σωματικό υποσυνείδητο και σωματικό ασυνείδητο όπως αυτό μπορεί να ενεργοποιήσει για το άτομο την αυτογνωσία του εαυτού του. Το 2015 με 2016 ολοκλήρωσε την εκπαίδευση της στην ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΎΠΝΩΣΗ  στο Ομακοείο Αθηνών όπως και μέσα από το HYPNOVISION INTESNIVE THERAPY COURSE – SILVA MEYHTOD  – AMERICAN ASSOCIATION OF HYPNOSIS. Εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας τα τελευταία 16 χρόνια κυρίως με ενήλικες. Έχει συνεργαστεί και με διάφορα κέντρα αναπτυξιακών διαταραχών για παιδιά όπου έχει αναλάβει ομάδες χοροθεραπείας και δημιουργικής κίνησης για παιδιά με αυτισμό και άλλες διαταραχές. Εδώ και 15 χρόνια συνεργάζεται με το LOGOS INSTITUTE  όπου παρέχει χοροθεραπευτική παρέμβαση σε ομαδικά προγράμματα αντιμετώπισης και θεραπείας του Τραυλισμού. Όσο ήταν στην Αγγλία δούλευε σε ψυχιατρικό κέντρο ημέρας και σε σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σαν σχολική σύμβουλος χοροθεραπεύτρια. Από το 2007 μέχρι και σήμερα έχει παρουσιάσει και διδάξει την μέθοδο της πάνω στην Σωματική μνήμη μέσα από την Αρχετυπική Ψυχολογία σε διάφορους φορείς όπως στην ΣΤΕΓΗ ΧΟΡΟΥ στην Λεμεσό όπως και στο NEW SCHOOL OF PERFORMING ARTS – AMSTERDAM. Στο παρελθόν επίσης έχει δουλέψει σαν Ομαδική Θεραπεύτρια σε φορείς απεξάρτησης από Ναρκωτικά όπως το 18 Άνω και το Κέντρο Έρευνας της Ανθρώπινης Συμπεριφοράς (2003-2006). Επίσης από το 2001 μέχρι το 2006 δίδαξε Ανάλυση Κίνησης σε Ηθοποιούς όπως και σε εφήβους με ειδικές ανάγκες στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης.

Εβίτα Μπαρτζέλη

Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari (ζωγράφος – χαράκτης). Πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του University of Whales. Είναι κάτοχος Μάστερ στο Art Therapy από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης.

Μάθε περισσότερα ...

Είναι απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος “Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή” της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ). Χρησιμοποιεί Art-Test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας Paola Federici τα οποία είναι “Το τεστ της οικογένειας με ζώα” και το “Τεστ των Χρωμάτων” διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα. Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απότερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων. Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής. Εργάζεται εώς σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.

Δήμητρα Σταύρου

Σπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Έχει ειδίκευση στην Δραματοθεραπεία απο το κέντρο ΑΙΩΝ και στην Performance Act από πρόγραμμα του ΕΚΠΑ.

Μάθε περισσότερα ...

Επίσης, έχει εξειδίκευση στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους. Έχει 2 χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και 1 χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες. Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει, επίσης, εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών. Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα  Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο. Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας. Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά. 

Μελίνα Αργυρίου

Σπούδασε στο London College of Dance & Performing Arts (London) και είναι κάτοχος μεταπτυχιακού in Movement Psychotherapy (Goldsmiths University).

Μάθε περισσότερα ...

Διεύρυνε τη μελέτη της πάνω στην γιουνγκιανή προσέγγιση και παρακολούθησε διάfορα σεμινάρια στο Λονδίνο από τον γιουνγκιανό αναλυτή Graham Horwood. Ξεκίνησε την επαγγελματική της δράση το 2001, συνεργαζόμενη με τα ΔΗΠΕΘΕ Κοζάνης και Αγρινίου ως χορογράφος. Από το 2002 ως το 2007 συμμετείχε σε παραστάσεις διαφόρων θεάτρων και φεστιβάλ στο Λονδίνο όπως: The Place, Theatro Technis, Art Deco Theater, Dance Resolution Festival & Synergy Festival. Το 2008-2009 συνεργάστηκε με το ΘΟΚ ως χορογράφος και performer στην παράσταση Beauty Mark.  Από το 2002 έως σήμερα είναι δασκάλα δημιουργικής κίνησης και από το 2007 εργάζεται ως Χοροθεραπεύτρια. Η βαθιά επιθυμία της για κατανόηση της σύνδεσης σώματος και ψυχής την οδηγεί να εμβαθύνει τις γνώσεις της στην κινέζικη ιατρική και φιλοσοφία και να ταξιδέψει στην Κίνα (2005 & 2007) για tai chi σεμινάρια με taoist master του Wu Dang. Αργότερα ξεκινά να διδάσκει την εσωτερική πολεμική τέχνη του Tai Chi. Παράλληλα εμβαθύνει τις γνώσεις της στην Ακαδημία Ελληνικής και Κινεζικης ιατρικής στον τομέα της Ρεφλεξολογίας και γΙνεται διπλωματούχος Ρεφλεξιολόγος. Από το 2011 συνεργάζεται με το Synergy of Art της Silvia Macchi συνδημιουργώντας παραστάσεις. Το 2012 γίνεται ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής όμαδας Synama χορογραφώντας το video dance «Genius Loci»,  «RE-TURN» και άλλες ανεξάρτητες παραγωγές, με τελευταία συνεργασία να χορογραφεί τη χοροθεατρική παράσταση «Σκελετογυναίκα».