Η παιγνιοθεραπεία ως μέθοδος θεραπείας χρησιμοποιεί το παιχνίδι ως βασικό επικοινωνιακό και θεραπευτικό εργαλείο. Ο στόχος του προγράμματος είναι να φέρει τους σπουδαστές σε επαφή με τις βασικές αρχές της Παιγνιοθεραπείας. Η προσέγγιση των θεμάτων γίνεται με βιωματικό τρόπο ενώ ακουλουθεί η σύνδεσή τους με το θεωρητικό υπόβαθρο της Παιγνιοθεραπείας. Μέσω αυτής της διαδικασίας οι συμμετέχοντες διευκολύνονται στην αυτοέκφρασή τους και την ανάπτυξη του δημιουργικού τους δυναμικού με έναν μη απειλητικό τρόπο. Οι σπουδαστές θα πειραματιστούν με διαφορετικά μέσα (άμμο, μινιατούρες, πηλό, πλαστελίνη, ζωγραφική, αποκριάτικες μάσκες-κουστούμια, κλπ) ώστε να βρει ο καθένας ποιο είναι αυτό που τον διευκολύνει να εκφραστεί καλύτερα.
Απόφοιτος του Παιδαγωγικού Τμήματος του ΕΚΠΑ και του τμήματος Ψυχολογίας του University of Wales. Συνέχισε τις σπουδές της στο Μεταπτυχιακό πρόγραμμα MBA με κατεύθυνση στην Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του University of Wales.
Έχει σπουδάσει πιάνο και αρμονία στο Εθνικό Ωδείο (Παράρτημα Ψυχικού). Έχει σπουδάσει μοντέρνο και σύγχρονο χορό. Συμμετέχει ενεργά από το 2014 στη βιωματική ομάδα Χοροθεραπείας της Leda Shandala στο Shantom. Έχει ολοκληρώσει το πρόγραμμα Γιουγκιανής Συμβουλευτικής μέσω της Χοροθεραπείας του Ελληνοβρετανικού. Εκπαιδεύτηκε στο σύστημα ανάλυσης κίνησης Laban Movement Analysis. Έχει παρακολουθήσει σειρά σεμιναρίων σωματικής αυτογνωσίας, ελεύθερου αυτοσχεδιασμού και somatics. Έχει ολοκληρώσει την ενότητα “Αισθήσεις & αντίληψη 1” του Επαγγελματικού Εκαπιδευτικού προγράμματος “Εκπαίδευση Ενσώματης Κίνησης – Body- Mind Centering”. Έχει εκπαιδευτεί στην ενσώματη πρακτική “Woman Wellness” με την Usha Αnandi που αφορά ένα σύστημα σωματικών πρακτικών σχεδιασμένο για τη γυναικεία ανατομία και σωματικές και συναισθηματικές ανάγκες της Γυναίκας. Έχει εκπαιδευτεί στο πρόγραμμα Embodying Archetypes , την Ενσωμάτωση Αρχετύπων. Έχει ολοκληρώσει τον εκπαιδευτικό κύκλο “Unlock your Archetypal Strengths with the Feldenkrais Method” με τη Lavinia Plonka που αφορά την εξερεύνηση των αρχετύπων μέσω από το σώμα μέσα από τη μέθοδο Feldenkrais. Είναι Ψυχολόγος με Ψυχοδυναμική (Αναλυτική – Γιουγκιανή) κατεύθυνση, θεραπεύτρια μέσω της κίνησης και χρησιμοποιεί θεραπείες μέσω Τεχνών (χοροθεραπεία , θεραπεία μέσω των εικαστικών, θεραπεία μέσω της άμμου) στη θεραπευτική δουλειά της με παιδιά και εφήβους και νέους. Χρησιμοποιεί τεχνικές θεραπείας μέσα από τις τέχνες (active imagination, authentic movement, guided imagery, sand therapy). Τα τελευταία χρόνια προσέγγισε θεραπευτικά ομάδες γυναικών με θέμα “Η εξερεύνηση του Αρχετύπου της Εσωτερικής θεάς” .
Απόφοιτος Αριστούχος Καλών Τεχνών του Bari (ζωγράφος – χαράκτης). Πτυχιούχος του τμήματος Ψυχολογίας του University of Whales. Είναι κάτοχος Μάστερ στο Art Therapy από το Πανεπιστήμιο της Νάπολης.
Είναι απόφοιτος του Μετεκπαιδευτικού Προγράμματος “Συμβουλευτική οικογένειας σε άτομα με Σχιζοφρένεια και διπολική διαταραχή” της Α’ Πανεπιστημιακής Ψυχιατρικής Κλινικής (ΕΠΙΨΥ). Χρησιμοποιεί Art-Test της Ψυχολόγου Ερευνήτριας Paola Federici τα οποία είναι “Το τεστ της οικογένειας με ζώα” και το “Τεστ των Χρωμάτων” διαγνωστικά και αποκλειστικά στην Ελλάδα. Εξειδικεύεται σε διερευνητικά ζωγραφικά τεστ, έχοντας ως απότερο στόχο τους την εξωτερίκευση των εσωτερικών ζητημάτων. Έχει σπουδάσει πιάνο και έχει πτυχίο στην θεωρία και ιστορία της μουσικής. Εργάζεται εώς σήμερα ως εκπαιδευτικός και ψυχολόγος.
Σπούδασε ψυχολογία στην Ελλάδα και την Γαλλία. Έχει ειδίκευση στην Δραματοθεραπεία απο το κέντρο ΑΙΩΝ και στην Performance Act από πρόγραμμα του ΕΚΠΑ.
Επίσης, έχει εξειδίκευση στην εθνογραφική έρευνα από το πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στις τεχνικές του θεάτρου του Καταπιεσμένου για την κοινωνική ένταξη νέων από Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Εράσμους+ στην Ιταλία. Έχει επίσης εκπαιδευτεί στην μέθοδο σωματικού θεάτρου του Θεόδωρου Τερζόπουλου και έχει παρακολουθήσει πλήθος σεμιναρίων σε διαφορετικές καλλιτεχνικές και θεραπευτικές τεχνικές και μεθόδους. Έχει 2 χρυσά μετάλλια στους Μεσογειακούς Αγώνες (2017) για την πολεμική τέχνη Ται-Τσι-Τσουάν και 1 χρυσό στους Πανελλήνιους διασυλλογικούς αγώνες. Εργάζεται κυρίως θεραπευτικά με άτομα και ομάδες στον Πολυχώρο Θεραπείας και Τέχνης στην Πεύκη. Έχει, επίσης, εργαστεί με πληθυσμούς, μαθητών, τοξικοεξαρτημένων, κρατουμένων, καλλιτεχνών, τοπικές κοινότητες, με εργαζόμενους μεγάλων εταιρειών και οργανισμών. Περφόρμερ, κυρίως με την ομάδα Liminals που δημιούργησε μετά από ερευνητική ομάδα ανέργων. Εθνογράφος στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, χρησιμοποιεί την μέθοδο της εθνογραφικής έρευνας για να φτιάξει θεραπευτικές περφόρμανς στον δημόσιο χώρο. Με την Φώφη Τριγάζη το 2016 παρουσιάζουν ένα νέο δραματοθεραπευτικό μοντέλο, το μοντέλο της διασυνδετικής δραματοθεραπείας, εμπνευσμένο από την θεωρία του Γιούνγκ και θεωρίες αναπτυξιακής ψυχολογίας. Μέλος του ΣΕΨ, της ΕΔΠΕ και επίτιμο μέλος της Γαλλικής Ένωσης Δραματοθεραπευτών. Συγγραφέας πολλών άρθρων σε βιβλία και επιστημονικά περιοδικά, επιμελήτρια έκδοσης βιβλίου στη Γαλλία για την δραματοθεραπευτική μέθοδο, μεταφράστρια βιβλίων ψυχικής υγείας από τα γαλλικά.
Μετά την αποφοίτησή της από το τμήμα Ψυχολογίας του Πάντειου Πανεπιστημίου, συνέχισε τις σπουδές της στο Swansea University (Μ. Βρετανία), οπού έκανε μεταπτυχιακό στην Κλινική Ψυχολογία και το Διδακτορικό της στην Κλινική & Οργανωτική Ψυχολογία.
Εργάστηκε ως Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο National Institute of Occupational Health της Νορβηγίας για 2,5 χρόνια. Έχει εργαστεί ως ψυχολόγος στα Ψυχολογικά τμήματα του Νοσοκομείου Παίδων Πεντέλης (Αθήνα) και του Swansea Central Clinic (Μ. Βρετανία). Κατά τη διάρκεια των διδακτορικών σπουδών της εργαζόταν ως σύμβουλος φοιτητών στο Swansea University. Άρθρα της βρίσκονται δημοσιευμένα σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, ενώ έχει παρουσιάσει το ερευνητικό της έργο σε διεθνή συνέδρια. Σπούδασε κλασσικό μπαλέτο και σύγχρονο χορό μέχρι το προεπαγγελματικό επίπεδο, και πιάνο. Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Νορβηγικά.
Η Μαρία Χρήστου διδάσκει εργαλεία Εικαστικής Θεραπείας και θεραπείας Sandplay. Επίσης, παρέχει υπηρεσίες εφαρμογής ψυχοθεραπευτικών μεθόδων και συμβουλευτικής προσανατολισμένων στα παιδιά, εφήβους και οικογένειες σε ιδιωτικό γραφείο.
Έχει σπουδάσει στην Βρετανική και Ιρλανδική Κοινότητα Sandplay (BIIS) αποκτώντας εξειδίκευση στο Sandplay. Κατέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ψυχολογίας (Master of Arts) στις Εκφραστικές Θεραπείες μέσω Τεχνών με ξειδίκευση στην Θεραπεία μέσω τέχνης και συμβουλευτική ψυχικής υγείας από το Lesley University. Έχει αποκτήσει πτυχίο Εφαρμοσμένης Ψυχολογίας (B.S) στην Κοινωνική Φροντίδα (Social Care) από το Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης Επιστημών Υγείας. Είναι μέλος της Διεθνής Κοινότητας Θεραπείας Sandplay (ISST). Αυτή την στιγμή εργάζεται στο ιδιωτικό της γραφείο από το 2006 και διδάσκει Sandplay και Θεραπεία μέσω Τέχνης στο κέντρο “Ψυχολογία-τεχνη” κατέχοντας την θέση αντιπροέδρου απο το 2010. Έχει εργαστεί στην Αμερική και στην Σουδία ως Ψυχοθεραπεύτρια, Κοινωνική Λειτουργός και παρέχοντας Συμβουλευτική Ψυχικής Υγείας.
Σπούδασε Μουσικολογία στο ΕΚΠΑ και είναι καθηγητής μουσικής και Coach Trainer στην Athens Coaching Institute Ltd. Φοιτεί στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Μουσικής και Κοινωνίας με κατεύθυνση στην Μουσικοθεραπεία από το ΠΑΜΑΚ.
Έχει εκπαιδευτεί πάνω στο Evidence-based Coaching, στο Athens Coaching Institute. Είναι κάτοχος πιστοποιητικού γραφής ατόμων Braille (επάρκεια). Συνεργάζεται με το Athens Coaching Institute, εκπαιδεύοντας ενήλικες στην Τέχνη του Coaching. Είναι λάτρης του Εποικοδομισμού και του Ουμανισού στην εκπαίδευση αλλά και στην θεραπεία. Παρέχει Coaching υπηρεσίες σε Performers, σε “άτομα που εκτίθενται σε κοινό και επιτελούν έργο σε πραγματικό χρόνο”, όπως επαγγελματίες στο εταιρικό περιβάλλον, public speakers, καλλιτέχνες επιτελεστικών Τεχνών, αθλητές κτλ. Μέχρι σήμερα έχει συνεργαστεί με ΜΚΟ, επιχειρήσεις, επαγγελματίες και δομές ψυχικής υγείας. Έχει δισκογραφήσει με την Universal music ent. και τραγούδια του έχουν χρησιμοποιηθεί ως μουσική επένδυση τηλεοπτικών διαφημίσεων και ραδιοφωνικών jingles. Έχει σκηνοθετήσει και τηλεοπτικές διαφημίσεις.